De Motiv vibe gevat in een vlog

Gepost op: 13-4-2017 11:25:35 door Purdey Holleman
Tags: Motiv, security, videomarketing
Purdey Holleman
Als we bij Motiv spreken over bedrijfscultuur, dan hebben we het eigenlijk over 'de Motiv vibe'. De Motiv vibe is meer dan cultuur alleen; het is wie we zijn, hoe we ons gedragen, maar ook de sfeer die wij meebrengen en uitstralen en die onze relaties - naar eigen zeggen - ook ervaren. De Motiv vibe is een mix van persoonlijke en organisatorische kernwaarden. Deze wordt beschouwd als uniek en bijzonder en komt het beste tot uitdrukking in de woorden: passie, betrokken, trots, energiek, slim, uniek, respect en vertrouwen.

Die unieke Motiv cultuur proberen we zo goed mogelijk uit te dragen in onze corporate branding. Op de website, in onze online content, maar ook bij binnenkomst streven wij ernaar deze Motiv vibe voelbaar te maken. Toch denken we dat er nog meer manieren zijn om onze unieke cultuur uit te dragen. De vlog is hier, bij uitstek, een geschikt middel voor. 

What you see, is what you get

Dit jaar gaan we maandelijks met de smartphone opgenomen video’s publiceren op het YouTube-kanaal. De kracht van het vloggen zit 'm in de echtheid en het uitstralen van ‘what you see is what you get’. Wij willen laten zien wie wij zijn als werkgever om zo dié mensen aan te trekken die passen bij Motiv.

Wat is het dan dat we laten zien in onze vlogs? Eigenlijk gaan we voor de alledaagse praktijk: de lunch, de vrijdagmiddagborrel, de dagelijkse ongein op kantoor, de sfeer die er heerst bij hard werken. We gaan hier nadrukkelijk voor reality. Dat wil zeggen, we zetten onze medewerkers niet strak in de make-up en we volgen geen script. Onze medewerkers werken hard, zijn serieus en gepassioneerd in dat wat ze doen. Daarbij is er de nodige aandacht voor fun en dat laten we graag zien!

Cultuur is bepalend

Het is mijn ervaring dat cultuur bepalend kan zijn of een medewerker wel of niet voor een organisatie kiest. De job kan nog zo uitdagend zijn, sollicitanten gaan voor vertrouwen, trots en plezier en willen graag weten of het bedrijf hen dat kan bieden. Door elkaar blij te maken verhogen we indirect ook de klantwaarde. Het is immers geen geheim dat tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten. Met een vlog kunnen we in korte tijd een 'echte' impressie geven van onze organisatie en kunnen potentiële medewerkers zich afvragen of zij bij ons en onze klanten passen.

Videomarketing is hot

Het is niet toevallig dat we voor het medium vloggen kiezen. YouTube staat onbeweeglijk op de tweede plek achter Google als grootste zoekmachine ter wereld, met 3 miljard zoekopdrachten per maand. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de video zich in de business-to-business markt heeft opgewerkt tot hét communicatiemedium van de afgelopen jaren. Maakte het geschreven woord al eerder plaats voor visuals en infographics, de kracht van video is en blijft ook de komende jaren onmiskenbaar. 

Keep watching

Blijf Motiv in de gaten houden, onze collega's laten je graag zien hoe het is om te werken bij Motiv. Dit kun je zelf komen ervaren, bijvoorbeeld tijdens het Motiv Café, elke maand op de 13e. Houd onze eventpagina in de gaten of volg ons via LinkedIn, Twitter, Facebook en uiteraard YouTube. Hierbij introduceren we dan ook graag onze eerste vlog:

 
Blog postsRSS