DEKRA certificeert Motiv voor NEN 7510

Gepubliceerd op: 25-1-2017

Motiv is gecertificeerd voor NEN 7510, de Nederlandse norm voor informatiebeveiliging binnen de zorg. Auditors van DEKRA hebben de certificering toegekend aan Motiv voor de volledige dienstverlening. Het certificaat bewijst veilige omgang met patiëntgegevens. De ICT Security-specialist uit IJsselstein was al gecertificeerd voor ISO 9001, ISO 27001 en ISO 20000.

NEN 7510 is de standaard voor de beveiliging van medische data die de beschikbaarheid, integriteit en vertrouwelijkheid van patiëntgegevens garandeert. Het certificaat is het bewijs dat de door Motiv geleverde diensten en oplossingen voldoen aan alle informatiebeveiligingseisen voor een veilige en verantwoorde omgang met patiëntgegevens.
 
“We voldoen al jaren aan alle eisen die voorvloeien uit de NEN 7510. Dit is nu officieel bevestigd door de onafhankelijke certificatie-instelling DEKRA”, reageert Aksel Dorèl, CEO van Motiv. “Klanten uit de zorgsector hebben hiermee zwart op wit het bewijs dat de beveiliging van patiëntgegevens met de diensten en oplossingen van Motiv is gegarandeerd. Het kunnen overleggen van dit bewijs kan bijvoorbeeld tijdens een aanbestedingstraject een voorwaarde zijn.”
 
Breed gecertificeerd
Al sinds de oprichting van Motiv in 1998 voldoet de ICT Security-specialist uit IJsselstein aan de hoogste standaarden op het gebied van informatiebeveiliging. Zo zijn de bedrijfsprocessen, softwareontwikkeling en beheerdiensten van Motiv sinds jaar en dag gecertificeerd op basis van ISO 9001 (kwaliteitsmanagement), ISO 27001 (informatiebeveiliging) en ISO 20000 (Service Management op basis van ITILv3).
 
Op verzoek kan Motiv ook een ISAE 3402-certificering overhandigen. Dit is het bewijs dat bij uitbesteding aan Motiv processen goed worden uitgevoerd, informatiebeveiliging optimaal is ingericht en dat de benodigde maatregelen zijn genomen om fraude te voorkomen.
 
“Dat we nu ook voor NEN7510 zijn gecertificeerd, onderschrijft dat we op een juiste manier denken over processen die betrekking hebben op zowel de interne organisatie als klantendiensten”, aldus Dorèl. “Kwaliteitsborging en procesbeheersing van de service delivery zijn cruciale onderdelen van onze bedrijfsfilosofie en van de dagelijkse dienstverlening richting onze klanten.”

Meer informatie

Marcommit 
Lisanne van der Drift
035-5822730
motiv@marcommit.nl 

Neem contact op met

Margaret Stavast

Margaret Stavast

Kwaliteitsmanager

+31 30 68 77 007

Neem contact op per e-mail