Referenties

Reviva: Beveiliging werkt voor ons als marketinginstrument

Dit interview met Bas Lierens, Manager IT & Process Management bij Reviva, is verschenen in de voorjaarseditie 2014 van het Motivator Magazine

Als 'e-commerce integrator' heeft Reviva een zware verantwoordelijkheid op het gebied van beveiliging. Reviva handelt namens haar klanten e-commerce-orders af met vertrouwelijke gegevens en bijbehorende goederen.

Vijftien jaar na oprichting is Reviva uitgegroeid tot een 'full-service provider' die complete e-commerce-trajecten ontwikkelt, beheert en uitvoert voor onder andere Vodafone, KPN en Tele2. ''We zijn al heel lang met beveiliging bezig'', zegt Bas Lierens, Manager IT & Process Management bij Reviva.

Next-generation Firewalls

''De manier waarop wij kijken naar de fysieke beveiliging kan één-op-één worden doorgetrokken naar de manier waarop wij aankijken tegen ICT Security. De scheidslijn tussen fysieke beveiliging en ICT Security is heel erg dun. Zo willen we met fysieke beveiliging exact in kaart krijgen wie we binnen hebben en in welke zones, en dat is precies zo wat we beogen met onze Next-Generation Firewalls die zijn voorzien van Intrusion Detection and Prevention.'' 

Marketinginstrument

''Met de Next-generation Firewalls in combinatie met de monitoring door Motiv hebben we onszelf op het gebied van ICT Security toekomstbestendig gemaakt'', concludeert Lierens. ''Voor ons werken beveiligingsmaatregelen als een marketinginstrument in onze dienstverlening. We bieden iets wat de concurrentie niet heeft en overtreffen daarmee de verwachtingen van de klant''.